Mire jó a nyaralás?

Legtöbbünk számára a nyári szabadság az év csúcspontja. Az alábbi öt jó tanács segíthet kihasználni a vakáció minden percét, hogy majd újult erővel vethessük be magunkat az élet forgatagába.

Mozogjunk

Most, hogy van végre időnk magunkra, hozzuk ki a legtöbbet a testünkből. A WHO (Egészségügyi Világszervezet) ajánlata szerint napi 10.000 lépést kell megtenni, hogy fittek maradjunk. Vegyünk tehát egy lépésszámlálót és irány a természet.

Itt a strandlabda-szezon: szervezzük be a baráti kört és induljunk el egy amatőr-versenyen! Ússzunk ahol csak lehet, legyen az tenger, tó vagy medence.

Ha van kertünk, most alaposan nekiláthatunk az ásásnak, kapálásnak. A kertészkedés ideális nyári tevékenység: szabad levegőn végzett mozgás, ami látható ereménnyel jár.

Táplálkozzunk egészségesen

Ismerjük el: egy hosszú munkanap után ritkán állunk neki összedobni egy salátát. Reggel kávé, délben egy futtában bekapott szendvics, estére készétel… itt az ideje, hogy időt és energiát fektessünk a főzésbe.

Menjünk el a piacra és vásároljunk lehetőleg helyi termelők bioélelmiszereiből. Ha lehetséges, álljunk át a mediterrán étrendre (olívaolaj, hal, párolt zöldségek) , s lakjunk be jól az idénygyümölcsökkel.

Stresszoldás

Gyakran nehéz hátrahagyni a munkahelyi gondokat-bajokat. Sokan még a nyaralásra is magukkal viszik a papírmunkát…

Egy jó tanács: szakítsunk időt saját magunkra. Válasszunk valamilyen stresszoldó elfoglaltságot, legyen az jóga, meditáció vagy felnőtteknek való kifestőskönyv, s iktassunk be belőlük a napirendünkbe. Ez jól jön majd akkor is, ha lejár a szabadság.

Ne kapcsoljuk be a számítógépet

Évről-évre nő a számítógép előtt töltött órák száma. Észre se vesszük, hogy mennyi időt töltünk a képernyő előtt – most próbáljuk kihagyni ezt a vakáció alatt. Tegyünk félre laptopot, okostelefont, s ha lehet, csak naponta egyszer nézzük meg az emaileinket.

Sziesztázzunk

Még a legkellemesebb munka is stresszel és gyakran álmatlansággal jár. Itt az ideje jól kipihennünk magunkat – akár délig is maradhatunk az ágyban, ha úgy tetszik. Forró délutánokon pedig nincs jobb egy-két óra alvásnál. (Santé Magazine)

Címkék:    

Related Articles